Enkla och goda proteinpannkakor

/ Kategori: Mat

 
Ingredienser: (För 2 personer. Blir cirka 9-10 pannkakor)
6 dl mjölk
3 st ägg
1,5 dl havremjöl (går med vete också. Jag tog havre då jag inte tål vete)
1,5 dl vasselprotein i valfri smak

Gör så här:
Blanda alla ingredienser i en bunke. Visspa tills smeten är slät och klumpfri. Stek i smör eller olivolja på medeltemperatur, tills de är gyllenbruna. Servera och toppa sedan med valfria tillbehör. Osötat äppelmos, kvarg, vaniljkvarg, osötad sylt, turkisk/grekiskyoghurt, bär, frukt. Jordnöttsmör? ;) 

Kommentarer

  • Daniella Caspian säger:

    Tror du det fungerar med proteinpulver? (:

    Svar: I pannkakorna? Hade de i dom på bilden, så ja det gick bra :)
    Ida Ragnarsson

    2013-08-25 | 22:01:45
    Bloggadress: http://vapenbroder.blogg.se
  • T säger:

    Uppdatera mer :D

    2013-08-29 | 21:53:05
  • Ella säger:

    Hej! Jag har bara en fråga som kanske inte rör detta inlägg men jag har sett att du äter questbars och de verkar så goda! Vart köper man såna? Jag bor i Örebro så finns de att köpa i affär eller måste man beställa dem?

    Svar: Hej! :) De går att beställa från bodyaction.? iherb.com och från deras egna hemsida. Jag köper dock på ett gym som finns i Frövi där jag bor :) Vet inte om de finns i örebro, tror inte det..
    Ida Ragnarsson

    2013-09-04 | 14:12:19

Kommentera inlägget här: