Vanilj proteinbollar

/ Kategori: Mat

Bloggar en gång i månaden. Om mat. Livet. Och bulken går bra javisst! Enligt amanda hade jag gått upp 15kg på tre månader. Bulking BAD! Hade egentligen bara gått upp 4kg. Lite skillnad. Nu har det dock blivit lite mycket dålig mat på senaste. Eller inte mycket dålig mat men för mycket godis, bröd, bars, burgare och kebabrullar. Får så ont i magen! Bestämde mig därför idag för att göra dessa vailj prottebollar. Perfekt till fikat eller som mellis. Eller äta nästan allihop till frukost haha? Bra att ha bollar helt enkelt. Perfekt att göra några olika sorter i veckan som man kan ha i kylen eller med sig i en liten låda till jobbet om man blir hungrig eller behöver ett snabbt mellis :) Jätte mjuka, söta och smarriga!
 
Ingredienser
En burk kikärtor (240g avrunnen vikt)
1,5 dl havregryn
2 skopor proteinpulver med vaniljsmak
0,5 dl stevia
0,5 tsk vaniljpulver (inte vanilj socker)
en nypa salt
 
Mixa allt ordentligt och ställ sedan smeten i kylen en sutnd. Rulla sedan till lite större bollar i kokos! 

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Måste bara säga att du är en sån grym förebild som vågar skriva att du äter kebabrulle och sånt! Det gäller att ta hand om sin hälsa men man får lyxa till det också! Du är så sjukt vacker och din kropp är wow! Äntligen någon som du (följer din instagram också så ser vad du lägger ut) som är fit men bussar vanlig god mat också, att man inte behöver äta sallad varje måltid! Våga äta!!! Bästa!

    2013-10-06 | 17:20:55
  • Linn säger:

    Åh, vad gott!
    Och en till som bulkar! Kul! Känns typ ovanligt med tjejer som gör det (iaf som bloggar), alla man trillar in på kör ju på det motsatta. Jämt. Haha, nae, nu överdriver jag lite, men nästan ;)
    Hur många månader ska du köra på bulk? :)

    Svar: Ja men faktiskt, inte ofta man ser det :) Har kört från typ Juli och tänkte fortsätta till sista december om jag inte känner för att köra längre förstås :) Såg på din blogg vilken förändring du gjort. Starkt gjort måste jag säga. Grymt!! :)
    Ida Ragnarsson

    2013-10-06 | 19:48:08
    Bloggadress: http://list.blogg.se
  • Elina säger:

    Vart hittar man vaniljpulver? Letat över allt i mataffärer, men hittar bara vaniljsocker.. :)

    2013-10-13 | 13:06:42
  • Josefine Andersson säger:

    Men guuud så gott. Det här måste jag spara - tack! :]

    2013-10-16 | 13:45:28
    Bloggadress: http://josefineandersson.se
  • Paulina Suonvieri säger:

    oh men gud vad gott! jättebra nyttigare alternativ!
    kul att det inte är vanliga chokladbollar heller, utan faktiskt med vaniljsmak! :D

    2013-10-16 | 20:04:32
    Bloggadress: http://hundredkitchenstories.blogg.se/
  • Molly säger:

    Bra recept! Kika gärna in på min blogg och läs om vilket proteinpulver som passar dig bäst, var med och tävla om "One Whey" från fitnessguru och mycket annat! Skulle göra mig jätteglad :)

    Massa kramar

    Svar: Tror jag redan vet vilket som passar mig bäst (;
    Ida Ragnarsson

    2013-10-28 | 17:29:16
    Bloggadress: http://hlsofreak.myshowroom.se
  • Nina - HealthyHeroes säger:

    Åh vad gott de ser ut :) har en liten förfrågan till dig, om du kan maila :)

    2013-10-31 | 11:07:13
    Bloggadress: http://healthyheroes.se
  • Julia säger:

    åh vilken mysig blogg du har :) nu hittade jag något nytt att följa!

    2014-01-22 | 22:38:05
    Bloggadress: http://takethetime.blogg.se/

Kommentera inlägget här: