Post-workout protein smoothie

/ Kategori: Recept

One Whey Vanilla Wildberry är mitt absoluta favorit prottepulver. Utan tvekan. Åkte ned till gymmet och dödade mina axlar och magen en sista gång inna jag åker. När jag kom hem tänkte jag att jag skulle prova mitt nya protein i en smoothie. Resultatet = himelskt. Godaste smoothien jag gjort! Förutom den med banan, jordnötssmörs protein och kakao hehe. Tänkte göra den grön och ännu nyttigare och ha i lite spirulinapulver (därför är den med på bilden). Dock ångrade jag mig när jag provsmakade. Sen blev den ljusrosa också, passade mig prefect /pinkohilic. Smoothie med frukt (snabba och bra kolisar) och snabbt protein är kanon efter träningen. Lite roligare än bara en shake och bananen brevid :) 
 
Kan heller inte sluta göra smoothies sedan jag köpte min underbara mixer. C3 Mix and go! Bara att mixa, byta lock och dricka direkt ur "burken". Blir som en shaker fast utan sil. Perfekt. Man slipper hålla på och hälla över i glas och kladda. Även super enkelt att ta med sig om man har bråttom till tåget eller inte har tid at laga frukost på morgonen. 
 
I min smoothie hade jag:
1 skopa One Whey Vanilla Wildberry
1 banan
Ca 2dl mjölk
Liiite vaniljpulver

Kommentarer

  • fight4fit säger:

    Låter rätt så underbart gott :)

    2013-07-14 | 22:14:28
    Bloggadress: http://www.fight4fit.se
  • Nicole säger:

    Hittade precis till din blogg, ser riktigt härlig ut! Så kul att se fler tjejer som är seriösa med sin träning och vågar lyfta vikter! :D
    Såg att du kör med BCAAXX (eller såg jag fel?) hur tycker du att de funkar och hur ofta använder du dem? Började för några månader sen men slutade för att jag kändes mig typ uppblåst av dem!

    Keep up the good work! :D

    Svar: Tack så mycket :) Ja du såg helt rätt! Använder aminosyror (bcaa eller eaa) innan varje träning för att öka proteinsyntesen och för att inte bryta ned mina muskler innan cardiopass :) Bra att ta innan morgonprommenaden före frullen också :) Hmm.. jag känner mig inte alls uppblåst av det men varierar säkert från person till person. Har du provat att byta sort och märke? :)
    Ida Ragnarsson

    2013-07-17 | 10:00:52
    Bloggadress: http://smallbuttough.myshowroom.se
  • t säger:

    Uppdatera mer! :D

    Svar: Har inte så mycket att uppdatera om :o Men ska försöka blogga mer efter semestern! :)
    Ida Ragnarsson

    2013-07-18 | 20:43:38

Kommentera inlägget här: