Idag bakar bagarberta bröd

/ Kategori: Mat

 
Dom som känner mig vet jag jag har en speciell relation till bröd. Bröd kan vara det godaste som finns. Speciellt mjuka fast grova bröd med nötter. Sen ska dom vara sådär krispiga på ytan. Helst lite degiga i mitten. Bröd är heltklart en utav mina favorit "rätter". Dock är det farligt för jag kan äta hur många skivor som helst. Jag skämtar inte. Hade lätt kunnat leva på bröd resten av mitt liv. Dock tror jag inte min kropp skulle må så bra av det. Blir lite avis när jag ser något äter bröd haha. Snacka om kolhydratsmänniska. Älskar allt som är kolhydratsbomber. 
 
Då jag vill ha ett nyttigt och gott bröd med bra/bättre kolhydrater letade jag på ett recept och bakade eget istället. Mycket bättre än de bröd man köper som är färdiggjorda. Innehåller ofta vittmjöl, socker och konserveringsmedel. Detta bröd kan jag ta en skiva av med gott samvete. Inte för att man ska få dåligt samvete av att äta något haha. Mat och dåligt samvete är två saker som inte bör höra ihop. Nu ska jag slänga in denna babe i ungnen och ta en prommis. Lägger upp receptet senare! :)

Kommentarer

  • jocke säger:

    Första receptet jag söker på och så hamnar man i Frövi. Måste vara ett tecken på att de blir brödbak idag 😊

    2014-08-16 | 14:54:01

Kommentera inlägget här: