Supergott och nyttigt bröd

/ Kategori: Recept

 
Ingredienser:
2 dl havregryn
5 dl dinkelmjöl
1 dl linfrön (jag tog hela)
1 dl sesamfrön
2 tsk bikarbonat
en nypa salt
3 msk honung
1 rivet äpple
4 dl yoghurt (jag tog naturt
ell lätt yoghurt)

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop alla torra ingridienser. Riv ner äpplet och tillsätt honung och yoghurt. Klä en brödform med bakplåtspapper och häll/kleta i smeten. Vill man kan man ha lite pumpafrön uppe på. Skjuts in i ugnen 45-60min. För mig räckte det med 45 minuter.

Kommentarer

  • Malin E säger:

    Ett tips när man bakar el överhuvudtaget använder linfrön - använd krossade! Kroppen tar upp näringen från dom då. Hela frön åker rakt igenom systemet, hela....

    Svar: Jaha, det hade jag inte en aning om. Tack för tipset! :) Provar krossade nästa gång :)
    Ida Ragnarsson

    2013-06-12 | 21:47:04
  • Emilie säger:

    Hej Ida!

    Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

    Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

    För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

    Med vänlig hälsning,

    Emilie
    Hittarecept.se

    2013-06-18 | 12:35:26
    Bloggadress: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här: